Členovia klubu

Vernisáž výstavy z plenéru v Cerovej, 2016
Dole zľava: Milan Vandelia, Roman Macko, Marek Salay
Členovia klubu:
Dana Motusová Melegová - predsedkyňa, Danka Janáčková - kurátorka, Veronika Bilková, Klára Blažeková, Anna Dobiašová, Renáta Hromková, Anna Jankovýchová, Lenka Jediná, Viera Jozéfková, Jaroslava Konrádová, Alena Kováčová, Stanislav Kováč, Roman Macko, Viera Melichárková, Elena Minxová, Lucia Morávková, Miroslava Ravasová, Vlasta Ravasová, Gabriela Rehušová, Milan Vandelia

Hore zľava: Milan Vandelia, Elena Minxová, Stanislav Kováč, Viera Melichárková, Anna Jankovýchová, Veronika Bilková, Renáta Hromková
Dole zľava: Klára Blažeková, Gabriela Rehušová, Vlasta Ravasová, Jaroslava Konrádová, Lucia Morávková, Dana Motusová Melegová
Klub zoskupuje výtvarne činných jednotlivcov Senice a blízkeho okolia rôzneho veku a profesie, ktorých spája spoločný záujem o výtvarnú tvorbu. Až na jednu výnimku plastického konceptu keramiky obsahuje výlučne rôzne modifikované programy plošných maliarskych a kresliarskych disciplín, vrátane textilných obrazov a maľby na hodváb. Sú opakovaným ponorom do základnej výtvarnej problematiky, mnohovrstevnou ukážkou žánrového a štýlového potenciálu združenia, kde prevažujúce zastúpenie patri spontánnemu chápaniu reálneho zobrazovania skutočnosti popri čoraz častejších sondách do maľby nepredmetnej. V prvej kategórii je najviac zastúpený motív krajiny, aj v textilnom materiáli, kde krajina dostáva podobu mnohých tvárí s početnými obsahovými i výrazovými impulzmi. Prináša mutácie farebných, svetelných a tvarových relácií, ale aj podoby rôznych nálad, meditatívnych, pochmúrnych, ale tiež temperamentných, sviežich, iskrivých i hravých. Vinie sa dlhým oblúkom od krajiny blízkej po vzdialenú, od čistej cez krajinu so štafážou figurálnou alebo animálnou, až po krajinu s architektúrou. Druhým častým okruhom je zátišie, najmä kvetinové, interpretované najviac formou dekoratívnej polohy, v ktorej vystupuje snaha zachytiť objemovú modeláciu farbou a svetlom. Menej častejšie sú kompozície figuratívne a portrét, uchopujúce tému v podobe vecnej reality života, odkrývajúce jemné poryvy duše prostredníctvom mnohých emócií, gest či úvah. Maľba nepredmetná je zasa založená na pocitovej transkripcii a budovaná predovšetkým na konfrontácii beztvarých farebných škvŕn. Ojedinelejšia plastická tvorba má obyčajne charakter dekoratívneho priestorového alebo závesného objektu, príležitostne aj podobu úžitkových predmetov a realizovaná je v hlinenom materiáli.